Battles
+5
Janos
charx
//HC//Guillaume
Recycer
STAR Boost d'Flash
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Battles
Wat zijn battles?
Waarom worden battles gehouden?
Passen battles bij de Melbourne Shuffle?
Tegen iemand anders strijden met je eigen team of alleen, dat noemen we een battle. Battles zijn al heel oud en komen net als crews uit de Hip-Hop scene. Met een battle gaat het erom dat je iemand anders voor schut zet en zelf de beste wil zijn. Maar je kan pas winnen wanneer het publiek aan jou kant staat, je kan moeilijk zeggen ‘’ Ik heb gewonnen, want ik vind mijzelf veel beter’’ dat is gewoon niet zo. De toezichter of jury beslist.
Battles zijn pas echt begonnen sinds de 21e eeuw, toen kwam het gebruik van de running man ook veel meer aan de orde. Tegenwoordig hoor je mensen zeggen ‘’Hoe harder, hoe beter!’’ het echte shuffle dat voor de 21e eeuw was zie je niet meer zoveel deze dagen. In deze tijd zie je meer Hardstyling zoals dat door de meesten genoemd word. Bijna alleen maar gebruik van Running Man met een paar moves erdoor.
Doordat de meesten mensen van Hardstyling houden onstaan er ook veel meer battles, soms vergeten ze alleen dat het om de muziek gaat en niet om het winnen van een battle.
Meer komt nog ...
Waarom worden battles gehouden?
Passen battles bij de Melbourne Shuffle?
Tegen iemand anders strijden met je eigen team of alleen, dat noemen we een battle. Battles zijn al heel oud en komen net als crews uit de Hip-Hop scene. Met een battle gaat het erom dat je iemand anders voor schut zet en zelf de beste wil zijn. Maar je kan pas winnen wanneer het publiek aan jou kant staat, je kan moeilijk zeggen ‘’ Ik heb gewonnen, want ik vind mijzelf veel beter’’ dat is gewoon niet zo. De toezichter of jury beslist.
Battles zijn pas echt begonnen sinds de 21e eeuw, toen kwam het gebruik van de running man ook veel meer aan de orde. Tegenwoordig hoor je mensen zeggen ‘’Hoe harder, hoe beter!’’ het echte shuffle dat voor de 21e eeuw was zie je niet meer zoveel deze dagen. In deze tijd zie je meer Hardstyling zoals dat door de meesten genoemd word. Bijna alleen maar gebruik van Running Man met een paar moves erdoor.
Doordat de meesten mensen van Hardstyling houden onstaan er ook veel meer battles, soms vergeten ze alleen dat het om de muziek gaat en niet om het winnen van een battle.
Meer komt nog ...
Re: Battles
Het verschil tussen Hip-hop en Melbourne shuffle is het type dans. Hip-hop is een streetdance, dit houdt in dat je op straat met elkaar battless kan houden en daaruit op een vriendelijke manier kunt vechten. Het was eerst bedoelt als een plaatsvervanger voor geweld. Het was bedoelt om op een plezierige manier de ander te imponeren en zogezegd 'in te maken'. Er staat geen jury bij, en er wordt ook geen winnaar gekozen. Meestal wordt er aan de hand van de reacties op hun moves een winnaar gezien.
Het verschil ligt hem dus op het type dans. Melbourne Shuffle is een club dance. Dit houdt in dat je het op een feest doet om je te vermaken. Je respecteert en accepteert hoe iedereen danst hoe goed of slecht het ook is. De gedachte hierachter is dat je jezelf kan uiten in de muziek. En voor jezelf te uiten hoef je niet goed te zijn, maar je moet je thuisvoelen in de muziek.
Er is nog een rede waarom het er niet bij past. Melbourne shuffle is in de Rave-scene ontstaan. Rave draait om het PLUR idee (zie PLUR). Alle battles spreken dit tegen. Peace, vrede, is er niet als je gaat battlen. Love, liefde, is er wel voor de dans en de muziek, maar onder elkaar niet. Unity, eenheid, je verenigd elkaar wel, maar op een totaal foute manier, dit is bedoeld voor in de raves. Eenheid staat voor allen samen, en dit gebeurt niet want je hebt 2 groepen die elkaar proberen te vernederen. Respect, je gaat respectloos met elkaar om als je elkaar vernedert.
Beetje geprobeerd, hopelijk is het bruikbaar ^_^
Het verschil ligt hem dus op het type dans. Melbourne Shuffle is een club dance. Dit houdt in dat je het op een feest doet om je te vermaken. Je respecteert en accepteert hoe iedereen danst hoe goed of slecht het ook is. De gedachte hierachter is dat je jezelf kan uiten in de muziek. En voor jezelf te uiten hoef je niet goed te zijn, maar je moet je thuisvoelen in de muziek.
Er is nog een rede waarom het er niet bij past. Melbourne shuffle is in de Rave-scene ontstaan. Rave draait om het PLUR idee (zie PLUR). Alle battles spreken dit tegen. Peace, vrede, is er niet als je gaat battlen. Love, liefde, is er wel voor de dans en de muziek, maar onder elkaar niet. Unity, eenheid, je verenigd elkaar wel, maar op een totaal foute manier, dit is bedoeld voor in de raves. Eenheid staat voor allen samen, en dit gebeurt niet want je hebt 2 groepen die elkaar proberen te vernederen. Respect, je gaat respectloos met elkaar om als je elkaar vernedert.
Beetje geprobeerd, hopelijk is het bruikbaar ^_^
Recycer- Aantal berichten : 672
Registration date : 01-12-08
Second that:
IMO: Battles geeft u een machtsgevoel tegenover een andere, als je wint dan overheers je! Battles zijn TB, maar ik ben persoonlijk niet tegen Battles. Wat is er nu verkeerd met iemand anders proberen voor schut te zetten. Battles mogen er van mij zeker en vast zijn, zolang ze maar ni erin overdrijven.
IMO: Battles geeft u een machtsgevoel tegenover een andere, als je wint dan overheers je! Battles zijn TB, maar ik ben persoonlijk niet tegen Battles. Wat is er nu verkeerd met iemand anders proberen voor schut te zetten. Battles mogen er van mij zeker en vast zijn, zolang ze maar ni erin overdrijven.
//HC//Guillaume- Aantal berichten : 431
Leeftijd : 31
Registration date : 29-12-08
wrom geen battles is leuk om te zien
maar inderdaad moet niet overdreven worden
tmoet wel leuk zijn om te shuffle
niet dat je de rest van de dag voor shut staat
charx- Aantal berichten : 293
Crew : welke:P
Registration date : 30-12-08
een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Janos- Aantal berichten : 989
Crew : droog
Registration date : 03-12-08
charx schreef:wrom geen battles is leuk om te zien
Chillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Kun je toch ook SAMEN shufflen? Je hoeft toch niet perse te battlen om dat te kunnen?
Dat is mijn mening. Tegenover elkaar shufflen kan ook zonder een battle :')
Recycer schreef:charx schreef:wrom geen battles is leuk om te zien
niet dat je de rest van de dag voor shut staatChillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Kun je toch ook SAMEN shufflen? Je hoeft toch niet perse te battlen om dat te kunnen?
Respect voor dat Recycer Duo shuffle is nog veel mooier dan een Battle vind ik
HDC/d'Flash schreef:Recycer schreef:charx schreef:wrom geen battles is leuk om te zien
niet dat je de rest van de dag voor shut staatChillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Respect voor dat Recycer Duo shuffle is nog veel mooier dan een Battle vind ik
second that, Ik wil zeker nog een keer een duo shuffle met iemand doen!
Re-Style- Aantal berichten : 768
Leeftijd : 30
jah das waar duo zien er altijd egt rlxt uit
je doet het alleen nie 1,2,3
drm is battle of samen shufflen veel makkelijker
je doet het alleen nie 1,2,3
drm is battle of samen shufflen veel makkelijker
charx- Aantal berichten : 293
Crew : welke:P
IMO: Ik vind Battles OK. Onder vrienden is het zelfs heel tof om is tegen elkaar te battlen. Tegen onbekenden (voor te showen) eigenlijk is het anders, maar dat vind ik niet slechter. Je kiest er zelf voor om te battlen als je dan verliest is het je eigen schuld xd
//HC//Cedric- Aantal berichten : 76
Ik ben ook niet zozeer tegen battles, maar je zult me nooit zien battlen
Re-Style- Aantal berichten : 768
Leeftijd : 30
Chillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Dat is mijn mening. Tegenover elkaar shufflen kan ook zonder een battle :')[/quote] thats what i mean xD de formatie van zon battle gwn beetje bij elkaar staan en omelkaar heen gaan maar geen battlexD
Shufflen voor de lol... dat is mijn motto
(anyone duo shuffle leren? Danny maybe?) xD
(anyone duo shuffle leren? Danny maybe?) xD
Cheesychu- Aantal berichten : 361
Leeftijd : 33
Crew : [DHS]
njah, dat vind ik wel raar! Als je een battle niet als een battle ziet, ga je gewoon best niet battlen! Als je battlet probeer je zowiezo altijd iemand te powne!Chillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
ja kijk ik kan et niet goed uitleggen ik bedoel dat et dan geen battle meer is maar dat samen shuffle idee xD//HC//Guillaume schreef:njah, dat vind ik wel raar! Als je een battle niet als een battle ziet, ga je gewoon best niet battlen! Als je battlet probeer je zowiezo altijd iemand te powne!Chillage schreef:een battle is leuk als je et niet in et opzicht van een battle ziet xD
Volgens mij heet dat verschijnsel:
- Na elkaar shuffelen................
Smekkie- Aantal berichten : 566
Registration date : 23-11-08
Smekkie schreef:Volgens mij heet dat verschijnsel:
yeah xD maar dan sta je wel met zijn 2 en in et midden ofsoxD
http://nl.youtube.com/watch?v=iB_04XjFgq0
Dit is een battle tussen crews die ik NIET nice vindt :].
Dit is een battle tussen crews die ik NIET nice vindt :].
Ik vind hem best leuk^
het ziet er dan ook meer lollig uit hoor
njah, ik vind battles tussen twee dansen veel leuker, vb. shuffle - teckonick. Shuffle tegen shuffle is eig. behoorlijk saai!
Deze vid vond ik wel funny!
Deze vid vond ik wel funny!
Ja!!! Shuffle tegen Tecktonic is wreed
HDC/ Swiiman schreef:Ik vind hem best leuk^
Jep zie beschrijving...
En ze proberen en maken elkaar ook belachelijk.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: